torsdag 19 juni 2014

Bye Bye Espana!

Spanien är borta! Mästarna vek ner sig på ett pinsamt klent sätt. Med sig i det djupa tragiska fallet tar de ett par av våra tippare i årets tips! Med ett stort mått av skadeglädje kan jag konstatera att följande personer med stor sannolikhet är bortspelade redan innan VM har börjat på riktigt...

... Jocke Wengelin; tack för ett stort mod och en god kämpaglöd men ditt tips sjönk som en sten i Finjasjön när de chilenska tigrarna krossade den spanska drömmen... trots att du är en forna tipsvinnare börjar även din storhetstid se ut som ett antikt museiföremål!
... packa väskan... bjud frun och familjen på en härlig sommarresa, skit i VM, skit i tipset, glöm, förneka allt och enkelt förmedla avsikten att satsa på EM 2016 istället...

.... Magnus Lewis-Olsson; din helgardering visar sig vara en dunderflopp... hur tänkte du, vad kände du?... när du valde att satsa på Spanien i "sista chansen" trots att du tippat brassarna som vinnare... det är för sent nu, ingen kommer lyssna, ingen kommer se tillbaka.... dina tafatta försök att hävda att det är en felskrivning kommer avvisas och avskrivas snabbare än du kan ana...


Inför kvällen kan jag även konstatera att England ligger riktigt risigt till... det finns en viss risk att England sätter sig i näst intill omöjligt situation om de förlorar mot Uruguay ikväll... Bägge lagen måste vinna, bägge vill vinna, ingen vill förlora men frågan är vem som vågar vinna mest...?

Om England viker ned sig idag har vi en stor förlorare i...

... Peter Eriksson, stackarn från Gällivare...han har Inghilterra som vinnare... vad tänkte han? Har han glömt Gary Linekers berömda ord?
... Football is a simple game. Twenty-two men chase a ball for 90 minutes and at the end, the Germans always win...

Med en viss känsla av elak skadeglädje blandad med medkänsla för dessa förlorade själar tar jag mig rätten att ta ledigt för denna dag och lovar att återkomma inför den stundande vinnarmatchen imorgon... åtminstone JAG kommer avbryta allt vad "små grodor" och sill och nubbe är och strunta i gamla svenska folktraditioner... för att från 18.00 (L) koncentrera mig å fullo på ITALY vs Costa Rica... denna banannation som en gång varit baneman för Sverige men som kommer likna ett div. 4 lag som Halmia då de ställs mot de italienska skönheterna...

Glad midsommar och som man brukar säga....

... Arrivederci...




2 kommentarer:

  1. Ställningen. För h..., ställningen. Sällan har jag sett en sådan dålig uppföljning på ett tips. Jag som trodde att tips generalen tog seriöst på detta. Att avbryta midsommarfirandet för att se Gli Azzurri falla mot Costa Rica och sedan bege sig ner till Italien på semester med en stackars Umebo som inte inset sitt bästa genom att tillbringa två veckor med en gammal Halmia pojklagsspelare som tidigt insåg sin saknad av bollkänsla och istället ägnade sin ungdom att ro på Nissan. Nej, nu börjar klättringen I resultatlistan. Många års bolltrollande I Bjärnums GoIF kommer att ge resultat I kommande matcher. Kan man fotboll så kan man...

    SvaraRadera
  2. Ikväll är kvällen då England ska återupprätta sitt fotbollsrykte efter den djupt orättvisa förlusten mot De blåklädda primadonnorna. Det här är kvällen då Umeå stolthet ( och nej , det är inte Olle "floppen" Hellström jag tänker på) ska börja marschen uppåt tabellen till den den givna vinnarplatsen, där jag hör hemma.
    Tack för omtanken Nilsson, men tro inte att jag åker frivilligt till Italien för att roa mig. Nej, Jag är där i rikets tjänst. Jag har fått i uppdrag av försvarsmakten att följa med och se till att major Olsson bräckliga psyke ska byggas upp igen efter italiens kommande fiasko och förlust mot costarica.

    Vad gör man inte för sitt land!

    Cheers!

    SvaraRadera