onsdag 25 juni 2014

En vass tättrio drar ifrån...

Nu är det tre personer som ligger och växeldrar i toppen... det är numera don Thomasso Nilsson som leder klungan med Felixen Olsson och Karin Benzema Falkbrink tätt  därefter... dessa har bytt platser internt ett par gånger och har skapat ett litet men viktigt försprång till övriga! Dessa extra poäng kan visa sig vara helt avgörande senare i tipset då det oftast endast brukar skilja någon enstaka poäng mellan succé och fiasko!

Frågan är om dessa orkar hålla i eller om någon bakom skall komma ikapp? Det är många hungriga där bakom men vissa kan vi räkan bort direkt! Staffan & Bengt Nissler samt Mr Brander lär vara på tillfällig visit i denna höga poängställning! Lahtis pöjkarna är farliga och långt ner i fältet har Lewis-Olssons börjat röra på sig, efter en mycket trög start...

Även Ken ser vass ut i år och ligger i bra slagläge... Olle Hellström, som är den ende vettige tipparen från Ume, har också avancerat i fältet och kan nu titulera sig mästare från björkstaden... Outsiders är bröderna Lundquist som också ligger i ett bra läge inför stundande slutspel...

Tittar vi längre ner i fältet kan vi nu glatt konstatera att Robin äntligen fått upp farten och lämnat jumboplatsen.... istället är det Peter Nilsson (F17) som stannat kvar, dock i gott sällskap med oraklet Niklas Isaksson...(saknar hans fru i tipset, som stått för familjens heder i dessa sammanhang..)

I övrigt kan jag bara konstatera att jag inte är direkt förvånad över er andra som ligger i de nedre regionerna, ni förtjänar att ligga där nere efter taffliga försök till tippning.

i övrigt bedömer jag det som att jag själv skall sluta fokusera på min egen plats i ställningen och istället satsa på att håna er andra mer än någonsin, nu när hela mitt tips har rasat....



Poäng
Namn
103
Thomas Nilsson
100
Felix Olsson
95
Karin Falkbrink
91
Gustav Fant
Björn Lundquist
88
Grabbarma Lahti
86
Ziese Jr
Martin Hansson
85
Hasse Hansson
Ken Lindberg
Martin Nissler
Bengt Nissler
84
Jonas Björk
Olle Hellström
83
Niklas Brander
82
Patrik Lindblad
Fru Smith
Torgny Nilsson
Pelle Lundquist
Ulf Olsson
81
Martin Stål
80
Michael Andram
Staffan Olsson
Fredrik Susskind
79
Caspian Susskind
Mr Ziese d.ä
78
Nizze Nilsson
77
Micke Mitchell
Melvin Nilsson
Tjejerna Lahti
76
Adam Lewis-Olsson
Jonas Kosunen
Mr Smith (aka Lenkki)
75
Annica Nilsson
74
Micke Olsson
Annie Ramakers Olsson
Magnus Lewis-Olsson
73
Martin Hambraeus
Lasse Olsson
71
Jocke Nelson
Pelle Klementsson
Rich Smith
Fredrik Bergström
Dominic Susskind
70
Kenneth Rasmusson
69
Björn Liljekvist
Johan Bergenäs
Johan Jeppsson
68
Peter Eriksson
Krister Falkbrink
67
Martin Olsson
66
Calle Bergquist
65
Ulf Svensson
Stefan Gustafsson
64
Carl-Johan Edström
63
Gloria Schliamser
Jocke Wengelin
62
Rickard Mattsson
61
Peter Wiklund
Robin Nordlander
60
Jakob Knejp
59
Fritz Olsson
58
Lotta Susskind
Filip Arildsson
54
Jocke Rasmusson
53
Niklas Isaksson
51
Peter Nilsson

7 kommentarer:

  1. Il Duce - jag repeterar: " Lufthansas plan är långtidsparkerat ". Nu ska du få se på avancemang...
    Bengt

    SvaraRadera
  2. Den här känns ju lite fånigt. Att behöva gå i svaromål mot en desperat tipschef som just nu är inne i någon form av fritt fall i tabellen. Att dessutom ha mage att attackera en briljant spelande Niklas Brander, stadigt klättrande i tabellen mot ett perfekt slagläge inför de stundande finalerna snart börjar.

    Jag tycker vi gör en "Suarez" - kort å gott, vi sätter honom i skamvrån för dåligt tippande och allmänt dåligt uppförande. Jag ska naturligtvis ta upp det här personligen med herr tipschefen på vår kommande resa... Jag ser fram emot att få meddela er andra hur mina framsteg med att acklimatisera tipschefen till ett normalt liv och beteende fortskrider. Jag ser också fram emot tipschefens förnedringstal där han i ett fem minuter långt tal ska hylla mig och rättmätigt tala ner sin egen insats, vilket i sig inte blir svårt...

    Nu till något annat. Olle Hellström, inte en aning vem det är. Skulle tro att det är en dagslända som inom kort följer tipschefen i det fria fallet. Allt annat vore en sensation. Finns inte en chans i helvetet att jag tar stryk av Olle. Aldrig. Om så skulle ske lovar jag att aignekbmdjcö löpedj kehrk find....

    Herr Nissler, vad är det jag ser. Tyskt övermod. Historien har inte fel. Vi vet alla hur det har slutat gång efter annan.... Vi får snart se att det tyska planet snart taxar ut och beger sig hemåt..

    Nä, nu är det dags att packa inför mitt segertåg ner genom Europa mot ett vackert sardinien med tipschefen. Rapport följer.

    Forza

    SvaraRadera
  3. Det är med stort, till mycket stort, nöje jag följt bloggen de senaste dagarna. Bortförklaringarna och desperationen har vibrerat som en hårt spänd D-sträng på en fendergitarrkopia i den tjocka ångestdimman kring vetskapen att man satsat på fel lag (Spanien, England [lågoddsare] och Italien). Att uttrycken främst anförs av den imperialistiskt lagda Brander, Lufthansa-Messersmitten Nissler och den oförtröttligt-glappande-häxmästaren Micke, är föga förvånande. Men roade. Särskilt att logga in i Branders namn och konfirmera ett av de mest Kafkainpsirerade blogginläggen som någonsin postats på en blogg i världen, någonsin. Humor!
    Ruggigt roligt VM så här långt! Överraskande, medryckande. Många mål, utvisningar, galenskaper. Härliga prestationer av central- och sydamerikanska lagen. Besvikelser varvat med sköna skrällar.
    Ska Brasilien hålla för trycket? Blir tyskarna för starka. Kan Argentina få ihop lagets delar och gå hela vägen? Ska Hollands nyfunna självtillit räcka?
    Här är en skön länk från Hollands uppvärmning inför EURO 2004 (de har tagit efter Italien i alla avseenden. Denna typ av träning är standard från P6 och framåt i det italienska systemet sedan 1950): https://www.youtube.com/watch?v=T8YL8Q3h_Zs

    SvaraRadera
  4. Martin - du ska vara snäll mot Il Duce. Han vet ju inte vad bandkrängning är och vilket arbete, som krävs för att rätta till den. " Hä int lönt å förklar för en som int begrip ".

    Kolla mitt ryck i nästa uppdatering. Fortsättning följer garanterat.

    Der Meister

    SvaraRadera
  5. Sorry Niklas, men du har klättrat färdigt ! Du skulle ha följt en vis mans råd. Kolla vad som händer nu i tabellen ...

    Jag betalar gärna två flaskor gott vin till er på vistelsen på Sardinien - förutsatt, att ni äter något gott från havet. Det finns mycket att hämta där ! Detta som tack för ert engagemang.

    Martin ersätter Micke vid tillfälle för detta. Detta var ett löfte.

    Bengt

    SvaraRadera
  6. Lufthansas plan har just flyttat in i en bombsäker hangar !

    Der Meister

    SvaraRadera
  7. Den dynamiska duon Bengt & Niklas har äntligen fått sällskap i sina dåraktiga inlägg... här kliver Martin in och plockar ner en total sammanställning av VM så här långt med ett par korta meningar, Briljant!

    Det verkar dock som den imperialistiskt lagda Brander har hur mycket bränsle som helst i sitt maskineri, men strax skall denne man plockas ned på jorden där han verkligen hör hemma. Han skall husera med Il Duce själv på dess hemmark och ganska snart kommer det Branderska leendet utbytas mot ett desperat snälla-inte-mer leende....
    Vad Lufthansa-Messersmitten Nissler får sin energi ifrån är däremot inte lika tydligt men jag gläds ändå åt vissa fyndigheter som kommer ur denna kropp, så länge han håller sig borta från liknelser med en-man-med-liten-mörk-mustach och Rommels pansartaktik...

    Än en gång, nu kommer jag släppa loss min arsenal och jag kommer rikta den mot er... ALLA...

    SvaraRadera