tisdag 24 juni 2014

Röda kort och bitgalna Uruguayaner!

Säg att det var en mardröm, säg att det inte hände, säg att jag kan uppleva en Ground-Hog day! Jag vill leva som Tom Cruise i Edge of Tomorrow, i en ständig tidsloop där du sakta kan lära dig samma sak om igen och åter uppleva matchen mellan Italien och Uruguay, där istället italienarna spelar en fantastisk offensiv fotboll och vinner med säkra 3-0.....

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNNNNN!

Hur kan en domare få avgöra en så viktig match genom att ge rött kort för en liten touch på benet på en motspelare..? Med det som referens skulle alla matcher få avbrytas eftersom alldeles för många spelare skulle bli utvisade.... Pinsam domarinsats...!
Och, hur kan en galen uruguyan med svår noja till att bitas få spelare vidare efter att ha hoppat på en italiensk back med huggtänderna ute? Det är tendenser som hör hemma på ett dagis med 3-åringar, där man ibland tar till tänderna när talet inte räcker till... men kom igen, det hör inte hemma på VM-planen... men vad hjälper det...?

FFFFFFFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNNNNN!!!



OK, nu har jag släppt det, gått igenom skärselden, glömt och lagt undan ...



Jag återkommer senare under dagen med en uppdaterad ställning!

/ Il Duce

13 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med Mr Olsson i denna analys! Matchen var fruktansvärt orättvis och jag tycker att Suarez borde fått matchstraff och Italien borde fått straff i det läget! Fruktansvärt tråkigt att matcher skall behöva avgöras på detta sätt!

    Kan bara beklaga att ännu ett fantastiskt fotbollslag får lämna turneringen och beklagar ännu en gång på det sätt det hela skedde!

    / Brander Umeå

    SvaraRadera
  2. Ja vad fan är det som händer? Spanien, England, Italien ute?! Costa Rica gruppsegrare?! Satajävlatråk-Grekland vidare?! Mitchellito långt ner i tipset??!!!
    Il Duce tar en Italien-torsk med vad som skulle kunna beskrivas som fattning???!!!!
    Enda trösten är att Brasilien har tuffat igång med bättre spel och ser ut att ta hem det, även om min Golden Shoe-kille Hulk (tillfällig sinesförvirring av mig där, jag var i Finland) är helt iskall.

    SETAS, METAS, COSTELETAS - BRASIL!!
    (egentillverkad hejaramsa;)

    /Mitchellito

    SvaraRadera
  3. Mitchellito! Vadå; är Italien ute? .... fattning??!
    Jag har fortfarande inte riktigt tagit in detta! Är det slut, över, finito.... ?

    Jag satt igår kväll med ett glas rött (italienskt) och tittade i backspegeln, mindes 2006 som ett bra år, kom ihåg EM senast och min dikt som jag skrev till Azzuris ära efter semifinalen:

    Bollens flykt genom skyn,
    skär hål som ingen kan fylla.
    Glädje sprids som flyn,
    alla står upp och Azzuris hylla.

    Va fan skall jag med denna till nu? Om denna dikt var inspirerad av Tranströmer kommer min nya dikt mer likna en melankolisk Norén-upplaga...

    Återkommer.... när jag verkligen fattat vad som hänt!

    SvaraRadera
  4. Direktrapport från flygplatsen i Rio: " British Airways, Alitalia och Spanair har just lyft. Kvar på långtidsparkeringen står Lufthansa och personalen har fått 10 dagars permis ".
    Bengt

    SvaraRadera
  5. Om inte jag minns helt fel så fick en, hos er gäst, uppsöka läkare efter ett bett i armen för några år sedan.
    Det var ingen 3-åring som bet då heller.
    Man kan väl säga att hämden är ljuv.

    SvaraRadera
  6. What to say....the scorecard says it all..Alitalia One på väg hemma :).....

    SvaraRadera
  7. ...sounds like a Brit whinging about the ref......

    SvaraRadera
  8. Jag säger som den gode Per Ledin så klokt sa, " nu jävlar är Råttet mågat". Jag tror inte någon på den här seriösa bloggen ens skulle få för sig att jag skulle skriva ett sånt inlägg. Varför då? Jo, jag har omdöme. Italien är äntligen där dom hör hemma, på planet hem.

    Man behöver ju inte ha 300 poäng i kärnfysik för att förstå vad som hänt här!

    Nä, här är det uppenbarligen en frustrerad person som är i full desperation och som söker som lånat mitt så kloka namn...jag har en stalker. Det är iofs hedrande, men när jag inser att det är tipschefen som vill vara som jag blir jag blir jag lite bekymrad. Eller kanske lite förhoppningsfull.

    Jag ser en liten ljusning. Betyder det här att jag kan få tipschefen att till slut inse att hålla på ett italienskt lag är lika galet som att hålla på Linköping i hockey, eller käka godiset med pappret på... Dom kommande veckorna blir intressanta. Med lite tur kanske vi kan få tipschefen att komma hem som en hel och klok människa. Men hoppas inte för mycket.

    SvaraRadera
  9. What do you call an Italian in the World Cup Final....answer..The Referee....:)

    SvaraRadera
  10. Kan bara konstatera ett par saker denna kväll:

    - Mr Brander alias don Quijote, som slåss mot sina väderkvarnar, är ännu en gång ute och cyklar... han kan inte stå för sina ord utan skall skylla ifrån sig med patetiska påhopp och löjeväckande konspirationsteorier...

    - Rich, rich you englishman! Once again you are spot on in details but you have mixed up everything... the brits always complain about the referee and the Gli Azzuris often show up in the final... AND no one remember when the red brits showed up in a final... i guess, 50 years ago...

    .... and Big Bengt... du gör som vanligt, likt en pansarsoldat, följer gamla spår och bryter inga mönster... du hoppas på Tyskland.... men kommer bli besviken...

    Il DUCE

    SvaraRadera
    Svar
    1. I
      ll Loser !

      Javisst följer jag gamla spår. Jag var ju regementets ansvarige för stridsvagnsutbildningen. Där kunde man inte vingla omkring, titta på dumburk, fotboll eller hylla lappen från Umeå.

      Har du flugit med Lufthansa tidigare ? Bra plan och - i motsats till vissa - vänligt bemötande.

      Radera
  11. Jag sitter här och spritter av ren och skär skadeglädje över Italiens uttåg.
    Och visst lider jag lite med dig Micke; absolut! Sen vet alla att du är en dålig förlorare. Det är ok. Du är bland vänner. Du är trygg. Men att blanda in de alltigenom manövertänkande, dynamiska och vackra pansartrupperna som en snuttefilt för din perspektivlösa besvikelse är för lågt. Där går gränsen. Bandkrängning i anfallsmållet. Försök nu att ryka upp dig, jag kan fixa att då får åka PBV eller CV90 om det kan få dig att bli lite gladare...

    SvaraRadera